مرکز مشاوره زناشویی | مشاوره ازدواج | بهترین مرکز زوج درمانی در شمال و غرب تهران

مرکز مشاوره زناشویی
0 ۳۸۹

مرکز مشاوره زناشویی

مرکز مشاوره زناشویی

ازدواج یکی از شیرین ترین تجاربی است که هر فرد ممکن است در طول زندگیش پشت سر بگذارد. درکنار شیرینی،  ازدواج نقطه ی بسیار مهمی از زندگی هر فرد هم هست. چرا که ازدواج خواه و ناخواه سبک زندگی شما را تغییر می دهد. بعد از ازدواج باید بیاموزید چگونه زندگی خود در کنار شخصی دیگر بسازید. جدای از اینکه چقدر همسرتان را دوست دارید و برایتان مهم است، نفس زندگی مشترک با یک فرد دیگر کار دشواری است.

هرکسی در زندگی عاداتی دارد که از آنها لذت می برد اما ممکن است طرف مقابل نتواند با آن عادات فردی کنار بیاید. تضاد های شخصیتی در ذات چیز بدی نیستند، اتفاقا مهمترین عواملی هستند که می توانند یک رابطه را شکل بدهند و آن را تقویت کنند.

مرکز مشاوره زناشویی
مرکز مشاوره زناشویی

برخی می گویند تضاد های شخصیتی جذاب ترین نقطه ی هر رابطه ای هستند. اما همیشه این تضاد ها نتیجه ی مثبت ندارند. بعضی از اوقات این تضاد ها باعث بروز مشکلاتی در زندگی زناشویی می شوند. مشکلاتی که اغلب توسط خود طرفین حل می شوند.

اما در پاره ای از اوقات این مشکلات و مسائل زناشویی به بن بستی تبدیل می شود که هیچکدام از زن یا شوهر نمی توانند آن ها را رفع کنند. در چنین مواقعی است که به کمک یک مشاور متخصص نیاز می شود. مشاور یک فرد سوم با تجربه است که می تواند شما را در گذشتن از بن بست های زندگی راهنمایی کند.

مشاوره هایی که می توانند به شما در رفع مشکلات زندگی مشترک کمک کنند را مشاوره زناشویی می گویند. اگر قصد دارید از مشاوره زناشویی استفاده کنید بهتر است به یک مرکز مشاوره زناشویی خوب مراجعه کنید.

در ادامه بیشتر به مقوله ی مشاوره زناشویی می پردازیم و به نکاتی اشاره خواهیم کرد که به شما نشان می دهند کی وقت آن رسیده که به یک مرکز مشاوره زناشویی مراجعه کنید. اگر حس می کنید برای ادامه ی زندگی مشترک و بهبود کیفیت رابطه ی زناشویی به کمک یک فرد متخصص نیاز دارید، در ادامه ی مقاله همراه ما باشید.

چه زمانی باید به مرکز مشاوره زناشویی رفت؟

اگر زندگی زناشوییتان دچار مشکلاتی شده است، قطعا نباید مدت زیادی را صبر کنید تا بالاخره تصمیم بگیرید به یک مشاور مراجعه کنید. پیدا کردن یک مشاور زناشویی خوب که مهارت لازم برای کمک کردن به شما جهت بهبود شرایط رابطه را داشته باشد دشوار است. اما به هرحال مشاوران ازدواج خوبی در تهران وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند.

مرکز مشاوره زناشویی
مرکز مشاوره زناشویی

برای پیدا کردن یک مشاور زناشویی خوب که در زمینه ی زوج درمانی تخصص دراد، راه های زیادی وجود دارد. شما ممکن است مجبور شوید با بیشتر از یک مشاور ملاقات کنید تا در نهایت مشاور مطلوبتان را پیدا کنید. معیار های مشخصی برای یافتن یک مرکز مشاوره زناشویی خوب وجود دارند. خوشبختانه اطلاعات زیادی در مورد انواع زوج هایی که از مشاوزه زناشویی بیشترین و کمترین بهره را می برند وجود دارد.

اگر قصد مراجعه به یک مرکز مشاوه زناشویی را دارید بهتر است به سوالات زیر توجه داشته باشید:

  • آیای در سنین پایین ازدواج کرده اید؟
  • آیا دوره ی تحصیلی دبیرستان را تمام کرده اید؟
  • آیا سطح درآمدتان پایین است؟
  • آیا والدین هیچکدامتان از هم طلاق گرفته اند؟
  • آیا اغلب همدیگر را نقد می کنید؟
  • آیا رفتار های تدافعی در رابطه شما زیاد است؟
  • آیا اغلب در مقابل هم کوتاه می آیید؟
  • آیا همدیگر را تحقیر می کنید یا نسبت به هم خشمگینید؟
  • آیا ارتباطتان با هم ضعیف است؟
  • آیا پدیده هایی همچون خیانت، اعتیاد یا سوء مصرف الکل در رابطه شما وجود دارد؟

اگر جواب شما به بیشتر این سوالات آری است ، پس به لحاظ آماری احتمال طلاق گرفتن شما بالا است. البته این معنی آن نیست که طلاق شما برای شما اجتناب ناپذیر است، بلکه ممکن است به این معنی باشد که باید تلاش بیشتری بکنید تا رابطه تان را حفظ کنید. زوج های که انتظارات واقعی از همدیگر و از رابطه شان دارند، به خوبی با هم ارتباط می گیرند، از مهارت های حل مشکلات استفاده می کنند و با هم سازگار هستند و بنابراین شانس طلاقشان از یکدیگر هم کمتر است.

تاثیر مشاوره زناشویی

امروزه تحقیقات مختلفی اثرگذاری مشاوره زناشویی را را به جزء و با دقت بررسی می کنند. برخی از تحقیقات نشان داده اند که مشاوره زناشویی ممکن است به آن اندازه که فکرش را می کنید موثر نباشد( با انتظارات شفا بخش به مرکز مشاوره زنا شویی مراجعه نکنید)، همچنین اینکه زنان بیشتر از مردان از مزیت های این مشاوره بهره می برند و اینکه ممکن است در صورت رعایت نکردن تمریناتش  اثر طولانی مدتی نداشته باشد. علی رغم همه ی اینها کمک گرفتن از یک متخصص روابط زناشویی پیش از وقوع هرگونه مشکلی می تواند برای رابطه در آینده بسیار مفید باشد.

مرکز مشاوره زناشویی
مرکز مشاوره زناشویی

تاثیر گذارترین شکل مشاوره زناشویی یا مشاوره زوجین احساس محور است. نتایج همچنان نشان داده اند که این نوع از مشاوره زناشویی اثر طولانی مدت دارد و می توانید برای  افرادی از هر قومیت و نژادی مفید باشد. عموما بیشتر خانواده ها تمایل آن را دارند که به مرکز مشاوره زناشویی مراجعه کنند تا ارتباط خانوادگی شان را بهبود ببخشند.

چه زوج هایی بیشترین بهره را از مشاوره زناشویی می برند؟

  • زوج های جوانتر
  • زوج هایی که طرفدار برابری جنسیتی هستند
  • زوج هایی که هنوز یکدیگر را دوست دارند
  • زوج هایی که در طول جلسه اماده و پذیرای تغییر هستند
  • زوج هایی که حاضرند به نقاط ضعف خودشان هم توجه کنند

چه زوج هایی کمترین بهره را از مشاوره زناشویی می برند؟

  • زوج هایی که خیلی دیر برای کمک گرفتن از یک مشاور ازدواج اقدام می کنند
  • ازدواج هایی که یکی از طرفین می خواهد جدا شود
  • افراد متاهلی که در برابر هرگونه پیشنهادی که می تواند ازدواجشان را نجات دهند بسته و لجباز هستند
  • ازدواج هایی که یکی از زوجین به الکل یا مواد مخدر یا حتی پورنوگرافی اعتیاد دارد
  • ازدواج هایی که یکی از زوجین در جلسات مشاوره حاضر نمی شود و تلاشی برای حفظ رابطه نمی کند

راه کار هایی برای ازدواج موفق

هرچند همه ی زوج ها در رابطه شان دعوا و مشاجره را تجربه می کنند، اما زوج های خوشبخت  ظاهرا می دانند که با مشکلاتشان چطور کنار بیایند. چراکه ازدواجشان پایه ای محکم و بر اساس دوستی و عشق دارد. زوج های ناخوشحال این مهارت ها را ندارند. عموما متخصصان ازدواج و رابطه پیشنهاد می کنند که هدف مشاوره زناشویی باید تغییر الگو های تعامل، احساسی و ارتباطی بین زوجین باشد.

مشاوره زوجین در کل درمانی است که در آن مشاور مثل یک مربی یا راهنما مهارت هایی را به زوجین آموزش می دهد تا خودشان مشکلاتشان را حل کنند.

مرکز مشاوره زناشویی
مرکز مشاوره زناشویی

از قضاوت شدن در جلسات مشاوره زناشویی نترسید، چراکه این اتفاق هرگز نمی افتد. مشاور مانند یک فرد بی طرف، به هر دو شما اجازه و وقت کافی  می دهد تا بتوانید حرفهایتان را کامل بزنید. سپس بر اساس صحبت های شما، مشاور راهکار مناسبی را بهتان پیشنهاد می کند.

به یاد داشته باشید که مشاوره زناشویی به چندین جلسه نیاز دارد تا بتواند اثر گذار باشد.

وقت را هدر ندهید

اگر فکر می کنید رابطه زناشوییتان به مشکل برخورده است، صبر نکنید. هرچه زودتر به یک مرکز مشاوره زناشویی معتبر مراجعه کنید و کمک بگیرید. بودجه و وقت خود را تنظیم کنید تا بتوانید از  مزیت های مشاوره استفاده کنید. هرچه بیشتر صبر کنید و وقت را تلف کنید حل مشکلات رابطه سخت تر خواهد شد.

مرکز مشاوره زناشویی
مرکز مشاوره زناشویی

بهترین مرکز مشاوره زناشویی در تهران

اگر می خواهید به یک مرکز مشاوره زناشویی مراجعه کنید، مطمئن باشید که مرکز معتبر و قابل اعتمادی را برای این کار انتخاب می نماید. اگر پیش مشاور خوبی نروید عملا وقت و هزینه ی خود را دور ریخته اید و هیچ نتیجه ی مثبتی نمی گیرید. پس در انتخاب مرکز مشاوره زناشویی دقت لازم را داشته باشید.

مرکز مشاوره حالِ کوک با کادری مجرب از روانشناسان، روانپزشکان و مشاوران ازدواج، یکی از بهترین مراکز مشاوره زناشویی در تهران می باشد. شما هم اکنون می توانید از طریق صفحه ی تماس با ما، با حالِ کوک ارتباط برقرا کنید.
کارگاه روانشناسی
روانپزشک در تهران
زوج درمانی
افسردگی شدید
دپاکین