دکتر روانشناس خوب | روانشناس خوب در تهران با قیمت مناسب

دکتر روانشناس خوب
0 ۱,۰۸۳

دکتر روانشناس خوب

دکتر روانشناس خوب

همه ی ما ممکن است در برخی از زمان به خاطر مشکلات روانی در سطوح مختلف آسیب ببینیم. از یک افسردگی خفیف گرفته تا بیماری های روانی مانند جنون و شیدایی. در چنین اوقاتی بهترین کاری که می توان انجام داد، مراجعه به یک روانشناس است. البته وجود بیماری های روانی  تنها دلیلی نیست که به خاطر آنها بخواهید به یک روانشناس مراجعه کنید. بلکه مسائل دیگری مانند مشکلات خانوادگی، رفع مشکلات زناشویی، مشاوره پیش از ازدواج، استعداد یابی کودکان و غیره هم می توانند به همان اندازه دلایل خوبی برای مراجعه به روانشناس باشند.

همانطور که اگر می خواهید به یک پزشک مراجعه کنید، سعی می کنید پیش یک دکتر خوب بروید، اگر تصمیم گرفتید پیش روانشناس بروید، پیش یک دکتر روانشناس خوب بروید.

دکتر روانشناس خوب
دکتر روانشناس خوب

اما چطور می توان یک دکتر روانشناس خوب، به خصوص در تهران که پر از روانشناسان گوناگون است، پیدا کرد؟

برای به دست آوردن معیار هایی برای تشخیص یک روانشناس خوب در تهران، بهتر است در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

روانشناس خوب در تهران با قیمت مناسب

اگه دنبال روانشناس خوب در تهران با قیمت مناسب هستید باید بهتون بگم چنتا قیمت پایینی به معنی با کیفیت بودن نیست و برعکس هر قیمت بالایی هم به معنی نتیجه گرفتن حتمی نیست، پس قیمت و تعرفه مهمه ولی نه به اندازه سطح دانش، تحصیلات، دوره های آموزشی و گذراندن درمان فردی درمانگر و تحت سوپرویژن حرفه ای بودن.

اگه خلاصه بخوام بگم اول نگاه کنید درمانگرتون موارد بالا را دارد؟ و براساس آن قیمت و تعرفه درمانی هم میتواند استاندارد و عرف باشد. اگه مایل بودید میتونید از درمانگران حال کوک کمک بگیرید و حتی رایگان راهنماییتون میکنن تا بهترین انتخاب را برای درمانگرتون داشته باشید.

روانشناس خوب در تهران

از زمانی که فروید آزمایشاتش در باره ی درمان کلامی را دهه ها قبل آغاز کرد، تا کنون روش های رواندرمانی زیادی به وجود آمده اند. امروزه رواندرمانی انواع مختلفی دارد. از جمله : روانکاوی  که به ناخودآگاه شما می پردازد، رفتاردرمانی که مشکلات رفتاری شما را درمان می کند، درمان شناختی که که افکار ملتهب شما را به چالش می کشد و غیره و غیره…

هیچکدام از این روش ها نمی توانند به تنهایی تمام مشکلات روانشناختی شما را حل کنند. بسته به اینکه چه کسی، در چه وقتی، و کجا شما را درمان می کند، استفاده از بسیاری از این روش ها و راهکار ها در کنار هم می تواند بهترین روش درمانی برای شما باشد. همچنین ترکیب نادرست این روش ها می تواند بر عکس، وضعیت شما را بدتر هم بکند!

با این اوصاف که هر کدام از این رویکرد های درمانی می توانند به یک اندازه برای شما مفید و در عین حال مضر باشند، چگونه می توانید یک دکتر روانشناس خوب را از بد تشخیص دهید؟

دکتر روانشناس خوب
دکتر روانشناس خوب

معیار ها و روش های مشخصی برای تشخیص یک دکتر روانشناس خوب از دیگران وجود دارند. از آنجایی که روش درمانی هر کدام از متخصصان رواندرمانی، همپوشانی زیادی باهم دارد، این معیار ها می توانند برای شما قابل استناد و مفید باشند.

در ادامه به بررسی فهرستی کوتاه از معیار هایی برای تشخیص یک دکتر روانشناس خوب اشاره خواهیم کرد.

3 راه خوب برای تشخیص دکتر روانشناس خوب

 

  1. ارتباط خوب مشاور و مراجع با رابطه ی دوستی فرق می کند

تفاوت های بسیار زیادی بین دوستی با ارتباط مراجع و روانشناس وجود دارند. اول، ممکن است شما روابط گوناگونی با دوستانتان داشته باشید. می توانید با همکاری حرفه ای داشته باشید، از آنها پول قرض بگیرید.، با آنها رابطه ی احساسی داشته باشید. اما با روانشناستان تنها می توانید درمان شوید. درمانگر شما ممکن است با شما بسیار دوستانه رفتار کند اما الزاما دوست شما به معنی عام نیست. اگر مشاور شما دوستتان است، پس دیگر مشاور روانشناس شما نیست.

دوم، رابطه ی دوستی نیازی به برنامه ریزی ، هدف گذاری، یا مقصودی بیشتر از آنچه هست ندارد. شما می توانید بدون هیچ دلیلی، فقط با دوستانتان وقت بگذارید. بدون اینکه کار خاصی با آنها داشته باشید. شما هرگز بی دلیل با روانشناستان وقت نمی  گذارنید . مشاوره روانشناسی هدفمند و عملیاتی است. مشاوره در واقع حرکت کردن به سمت یک هدف بالغانه ی مشترک است.

در ادامه بخوانید: بهترین کلینیک روانشناسی تهران کجاست؟ 

سوم، شما و دوستانتان معمولا برای یکدیگر به یک اندازه ارزش قائل هستید . تمایلات، نیاز ها، و نگرانی های دوستانتان، به اندازه ی خودتان مهم هستند.  مشاوره اینچنین نیست. مشاوره طراحی شده تا رابطه ای یک طرفه باشد. مشاوره درباره ی بیمار یا مراجع است، نه روانشناس.

هر کار یا فعالیتی که مشاور روانشناس انجام می دهد می تواند در راستای یک هدف باشد؛ کمک به بیمار.

مشاور حق ندارد زمان مشاوره یا رابطه ی مشاور- بیمار را به نیاز های خودش اختصاص دهد. چنانچه مشاور روانشناستان از وقت مشاوره برای هدفی، غیر کمک به شما استفاده می کند، کارش را درست انجام نمی دهد.

  1. مشاوره روانشناسی خوب بر اساس مشاهدات است
دکتر روانشناس خوب
دکتر روانشناس خوب

یک  مشاور روانشناس خوب در برابر دانش و اطلاعات جدید می تواند از خود واکنش نشان دهد. مشاور  خوب اشتباهات را می پذیرد و آنها را تصحیح می کند. در حالی که یک دکتر روانشناس خوب تلاش می کند امید را پرورش دهد و انتظار تغییر را تقویت کند، قول ها و امید هایش بر اساس واقعیت هستند. چنانچه روانشناس شما تضمین می کند که موفقیت جلسه حتمی است و به شما قول صد در صدی می دهد شخصیت شما تغییر می کند، همانجا جلسه را ترک کنید و پیش روانشناس دیگری بروید.

روانشناسی خوب یک هنر است. چرا که روانشناسی یک رویارویی انسانی هدف مند است. رویارویی ای که به ذات پویا است، خلاقانه است؛  خاص و بی همتا است. اما هنر روانشناسی باید با  قواعد علمی همراه باشد، همانطور که هنر معماری بر اساس قواعد  الگو های مهندسی است. پیشنهاد هایی که مشاور به مراجع یا بیمار می کند ، فعالیت های پیشنهادی، توضیحات و تداخلات، همگی باید بر اساس تحقیقات علمی باشند.

مشاوره روانشناسی خوب، مدارک و مطالعات علمی را نادیده نمی گیرد. یک دکتر روانشناس خوب، این حقیقت ساده و البته نه چندان  آسان را درک میکند که : در نهایت کار و مشاوره بر اساس مدارک و مستندات علمی، همیشه بهترین و موثر ترین راه است.

در ادامه بخوانید : کلینیک روانشناسی خوب چطور پیدا کنم؟

  1. یک دکتر روانشناس خوب وقار و ارزش انسانی بیمار را تصدیق می کند

مشاوره روانشناسی خوب به دنبال تسهیل سلامت روان است. سلامت روانی هرچند یک مقصد واضح نیست، جایی مشخصی نیست که بتوانید به آن برسید. بر عکس، سلامت روانی فرآیندی است که شما آن را در مسیر رسیدن به اهداف انتخاب شده، فرا میگیرید. به عبارت دیگه سلامت روانی مانند یاد گرفتن رانندگی است، نه مقصدی که می خواهید به ان برسید. بنابراین یک دکتر روانشناس خوب هم یک راننده نیست، بلکه تعلیم دهنده ی رانندگی است.

یک مشاوره روانشناسی خوب در واقع نگران  قضاوت کردن است، اما هرگز درمورد قضاوت کردن مردم نیست. دقیقا به همان صورت که مثلا یک مسجد نگران منابع مالی خودش هست، اما هرگز پایگاهی نیست که به مسائل پولی ربطی داشته باشد. بیشتر کسانی که به روانشناس مراجعه می کنند به اندازه ی کافی در مورد مشکلات و معضلاتشان مورد قضاوت قرار گرفته اند، چه از طرف خودشان، همراهانشان، همسرانشان، رئیسشان، همسایه هایشان، و به صورت کلی جامعه.

دکتر روانشناس خوب
دکتر روانشناس خوب

آنها همچنین نصیحت ها و توصیه های زیادی را شنیده اند. پس بر خلاف درمانگران واسطه ای، یک دکتر روانشناس خوب چندان بر توصیه و قضاوت تکیه نمی کند. و در اشل بزرگتر، این هم چیزی نیست که مردم به خاطرش پیش روانشناس بروند. وقتی فردی به روانشناس مراجعه می کند، به دنبال یک تجربه است. تجربه ای از درمان و اصلاح. چیزی که بیماران می خواهند درک، همدلی، توجه، پذیرفته شدن و روحیه گرفتن است.

بهترین مرکز روانشناسی تهران

مراکز روانشناسی زیادی در تهران وجود دارند، اما احتمال اینکه بتوانید یک دکتر روانشناس خوب در همه ی انها پیدا کنید، چندان زیاد نیست. سعی کنید با استفاده از معیار های بالا، روانشناسی را انتخاب کنید که واقعا دکتری خوب است.

مرکز مشاوره بوجیکا، با کادری مجرب از روانشناسان و روانپزشکان حرفه ای، آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره روانشناسی به مراجعین عزیز می باشد . اگر شما هم به دنبال یک دکتر روانشناس خوب می گردید، بهتر است به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید.

 

مشاوره آنلاین روانشناسی
روانشناسی کودک
رواندرمانی
مرکز مشاوره و روانشناسی شمال تهران | بهتری روانشناس در تهران

مشاوره ازدواج | رابطه تان را نجات دهید | بهترین مشاور ازدواج در تهران