ترس از سگ | بهترین مرکز مشاوره شمال و غرب تهران

ترس از سگ
0 ۳۸۹

ترس از سگ

 ترس از سگ ها

بسیاری از ما سگ ها را یکی از بهترین دوستانمان  می دانیم که می توانیم امیدوار باشیم. آنها به طرق مختلف به زندگی ما شادی و سرگرمی  می رسانند. لحظاتی از بازی با سگتان به قدری سرگرم کننده است که ممکن است شما احساس آرامش کنید. جای تعجب نیست که سی و نه درصد از خانوارهای ایالات متحده زندگی خود را با حداقل یک سگ به اشتراک میگذارند و طبق آمار ملی سالیانه انجمن صنایع پتروشیمی 2009-2010 در ایالات متحده حدود 77.5 میلیون سرپرست سگ در ایالات متحده وجود دارد.

با این حال، افرادی هستند که با این حیوانات به خوبی رفتار میکنند اما در طرف دیگر افرادی هستند که از  ترس شدید سگها رنج می برند، که به نام cynophobia شناخته می شوند و اغلب ناشی از یک برخورد تهاجمی با یک سگ یا به دلیل پایین بودن ارتباط آنها با سگ ها ایجاد میشود. برای کسانی که از بی نظمی رنج می برند، تنها دیدن یک سگ در یک فاصله یا حتی چشم انداز آن می تواند موجب ناراحتی شدید شود. این نوع ترس می تواند قدرتمند باشد و تأثیر منفی زیادی بر کیفیت زندگی فرد بگذارد و این واقعیتی است که که سگ های زیادی وجود دارد و بنابراین فرصت های زیادی برای برخورد با آنها بوجود میاید.

فوبیا می تواند توسط عوامل محرک حفظ و تشدید شود. فرد به عقب برمی گردد و بر این باور است که مورد حمله قرار میگیرد و به صورت مداوم این تصور وحشتناک را برای خود تداعی میکند. اساسا تمرین  پاسخ  به ترس، عادت قوی تر و عمیق تر با هر تکرار ایجاد می کند. این نوع واکنش، حتی اگر به طور تصادفی باشد، یک الگوی عمیق، غرق در احساسات و واکنش ایجاد می کند. پاسخ به این الگو ممکن است به تکان خوردن، گریه و فرار تبدیل شود.

جهت استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ترس و فوبیا و سایر اختلالات روانشناسی و رزرو وقت از متخصصین مرکز مشاوره حال کوک می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

02122636858 – 09212773724

ترس از سگ
ترس از سگ

 

علائم ناخوشایند ترس از سگ

علائم ناخوشایند می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد. برخی افراد تنها با فکر کردن درباره ی تماس بالقوه با سگ شروع به نشان دادن این علائم میکنند، از طرفی دیگر این نشانه ها زمانی در افراد دیگر نمایان میشود که به طور مستقیم با یک سگ در تماس باشند.

به طور معمول، فرد مبتلا به این فوبیا،اضطراب، ترس  و نگرانی زیادی در مورد اینکه در معرض سگ قرار بگیرد را دارد. دکتر Vitagliano می گوید: “این افراد سعی خواهند کرد از هر شرایطی که ممکن است در اطراف یک سگ قرار بگیرند جلوگیری کنند.”

علائم عبارتند از:

  • افزایش ضربان قلب
  • حالت تهوع
  • تعریق
  • تنگی نفس
  • تکان دادن
  • گریه یا فریاد
ترس از سگ
ترس از سگ

 درمان ترس از سگ

رفتار درمانی شناختی (CBT) در درمان سگ هراسی بسیار موثر است، دکتر گرتا هرش، مدیر بالینی در مرکز Ross در واشنگتن، می گوید  که رفتار افراد با اضطراب و اختلالات مرتبط. است او می گوید: “ما با بیمار کار می کنیم تا سلسله مراتب ترس درجه بندی شود.” “ما ممکن است با اجازه  شخص تصور کنیم که یک سگ را دوست دارد.”

“برای مثال، برای کسی که با یک ترس شدید از سگ مواجه است، درمانگر  شروع به غرقه سازی فرد کرده، بدین صورت که ابتدا از تصاویر و ویدیو ها استفاده میکند و در موارد پیشرفته تر فرد را با یک اسباب بازی سگ و سپس با یک سگ واقعی مواجه میکند.،” دکتر Vitagliano می گوید. “زمان و شدت پیشرفت قرار گرفتن در معرض، بسته به تحمل و شدت علائم فرد میباشد.

دکتر Vitagliano می گوید: CBT همراه بامواجه سازی  درمانی بسیار موثر است. بخشی از رفتار CBT این است که به تدریج فرد را به جسم ترس، در این مورد سگ ها افشا کنید. دکتر هیرش می گوید: “بخش شناختی به باورهای اشتباه فرد نگاه می کند، جایی که شما فکر می کنید که سگ در واقع شما را گاز می خورد.” “ما بر روی تنش عضلانی کار می کنیم. اگر یک فرد تنش داشته باشد، بدن فرمان را به مغز می فرستد که در معرض خطر است. ”

دکتر هیرش می گوید: برخی از اضطراب هایی که سبب بروز افسردگی می شوند، اضطراب پیش بینی است. “بنابراین، مهم است که افکار که منجر به حفظ اضطراب می شوند را به رسمیت بشناسیم.”

روش های غلبه بر ترس از سگ ها

با وجودی که درمان غرقه سازی  از روش درمان با روش تحقیق و علمی برای ترس و وحشت استفاده می شود، تعدادی از رویکردهای دیگر وجود دارد که بعضی اوقات به عنوان گزینه های درمان جایگزین مورد استفاده قرار می گیرند.

این گزینه ها عبارتند از: هیپنوتیزم؛ برنامه نویسی زبانشناختی (NLP)؛ تکنیک آزادی احساسی (EFT)؛ درمان شناختی؛ و داروهای کاهش اضطراب.

هیپنوتراپی، NLP و EFT معیارهای درمان است که بر اساس علم یا مبتنی بر شواهد نیستند. با این وجود، می توان گفت که آنچه که واقعا اهمیت دارد، این است که درمان به چه نحو خوب عمل می کند، نه اینکه چگونه از لحاظ نظری آن را مینامند..

با این حال، متأسفانه مطالعات علمی با کیفیت بالا در این روش ها بسیار کم است و مواردی که وجود دارد، به طور مداوم نشان دهنده اثربخشی آنها در درمان فوبی ها نیستند.

چگونه هیپنوتیزم می تواند به غلبه بر ترس کمک کند؟

مشکل ترسیدن شدید  این است که  با یک بخش قدیمی از مغز شما کنترل میشود. این بدان معناست که شما می توانید آگاهانه بدانید که چیزی در همان لحظه نمیتواند خطرآفرین باشد، اما برای  قسمت قدیم مغز (بخش بقا)  این فرایند طول می کشد و شما دوباره احساس ترس میکنید.

هیپنوتیزم برای به روز رسانی پاسخ های ناخوشایند عالی است. غلبه بر ترس از سگ ها به آرامی به ذهن ناخودآگاه شما اجازه می دهد راه جدیدی برای پاسخ دادن به سگ ها را بیاموزید و به شما در مورد نحوه پاسخ دادن نشان میدهد.

اکثریت قریب به اتفاق سگ ها بی خطر و حتی دوستانه هستند. و هنگامی که شما در اطراف سگ ها آرام هستید، به طور غریزی می دانید که چگونه بهتر از آنها رفتار کنید. این طبیعی است که دربین سگ ها آرام باشید .

شما همچنین می توانید سگ واقعا تهاجمی را بسیار آسان تر بشناسید، کافیست که خود را غرق در اضطراب نکنید.

سرانجام، یک بررسی علمی در مورد استفاده از داروها در ترس های خاص نتیجه گرفت که  “از استفاده کردن آنها به عنوان روش اصلی درمان حمایت نمی کنند” اما “درمان های مبتنی بر غرقه سازی به عنوان درمان استاندارد برای ترس های خاص محسوب می شود.

جهت استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ترس و فوبیا و سایر اختلالات روانشناسی، و رزرو وقت از متخصصین مرکز مشاوره حال کوک می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

02122636858 – 09212773724

مطالب پیشنهادی