ترس از مار | درمان فوبیای مار | بهترین مرکز مشاوره در شمال و غرب تهران

ترس از مار
0 ۱,۱۴۸

ترس از مار

ترس از مار

بسیاری از مردم دچار فوبیا مار  هستند، اما اغلب به دنبال کمک های حرفه ای نیستند. اگر شما در یک شهر مانند شیکاگو زندگی می کنید، جایی که مارها بسیار نادر هستند، ترس از مارها ممکن است باعث ایجاد مشکل در زندگی شما نشود. با این حال، برخی از افراد دچار ترس از مار، در فعالیت های انها اختلال ایجاد میشود. والدین نمی خواهند فرزندان خود را از ترس از مار ها رها کنند. کسی که همسر یا فرزندش را از پیاده روی در جنگل ها یا مناطقی که مارها ممکن است حضور داشته باشد منع می کند، ممکن است دریابند که اجتناب از این مکان ها مانع فعالیت های لذت بخش با شریک زندگی آنها می شود و شاید حتی انتخاب محل برای تعطیلات را محدود کنند. برخی از مردم  به حدی ترس از مارها دارند که به سادگی با دیدن فیلم هایی مانند “مار ها در هواپیما” یا “Anaconda” می توانند روز خود را خراب می کنند.

بعضی از افراد به قدری این ترس درونشان قوی است که ممکن است با کلمه مار در یک مقاله مجله یا یک عکس از آن، یک واکنش عاطفی قوی ایجاد کنند که می تواند شرم آور باشد. برخی از مردم در مناطقی زندگی می کنند که با مار ها زیاد برخورد می کنند و نیاز روزانه به مدیریت ترس در آنها وجود دارد.

اگر فردی هستید که نیاز واقعی برای غلبه بر فوبیا از مار دارد، لطفا توجه داشته باشید که این یک مشکل بسیار قابل حل است.

ترس از مار
ترس از مار

02122636858 – 09212773724

علت ترس از مار

این معمولا اولین سوال است که به فردی که دارای ترس از مار است رخ می دهد. افراد به طرق گوناگون به فوبیا می رسند. ممکن است در بعضی مواقع یک برخورد دشوار با یک مار داشته باشید؛ یا شما ممکن است  تجربه خواندن یا شنیدن داستان های ترسناک در مورد مارها داشته باشید.

با این حال، ممکن است شما هیچ تجربه منفی در رابطه با مارها نداشته باشید و نتوانید ترس خود را نسبت به تجربیات خاصی نسبت دهید. این اغلب مردم را گیج می کند و باعث می شود آنها با “چرا” مشغول شوند.

آنها احساس ترس نسبت به آنها دارند و تعجب می کنند «چه چیزی در من اشتباه است؟». این باعث می شود آنها بدون هیچ دلیلی به سرزنش خود بپردازند. چرا که بسیاری از افراد هوشمند، در عین حال موفق و ارزشمند، ترس از مارها و یا ترس های مشابهی دارند که خود دوست ندارند.

به نظر میرسد که خواسته های ژنتیکی برای ترسهای خاص وجود دارد. یک فوبیا برای اشیائی که هرگز در طول تاریخ برای ما خطرناک نبوده است، برای بدست آوردن یک شیء که در برخی زمان ها و در برخی موارد، تهدیدی برای انسان است، بسیار سخت تر است. بدین ترتیب خرگوش اسم حیوان دست و پا گیر خواهد بود و ترس از مار ها، یا ارتفاع ها یا آب را آسان تر می کند، زیرا زمانی  این اشیاء می توانست تهدیدی برای بقا انسان باشد.

با این حال، در بیشتر موارد، مهم نیست که چگونه از مارها می ترسید. درمان موفقیت آمیز معمولا در مورد “چرا” به طور کلی نگران کننده نیست، بلکه بر حساسیت و قرار گرفتن در معرض مارها تمرکز دارد.

اگر هراس از مارها دارید که باعث دردسر شما می شود، من فکر می کنم بهترین کار این است که درک کنید این ترس مشکل شما است، اما گناه شما نیست.

 

علائم ترس از مار

افرادی که دچار افیو فوبیایی یا ترس از مار هستند، فقط از یک مار در یک محیط زندگی ترس ندارند. یک تصویر از یک مار یا دیدن یک نفر در تلویزیون می تواند علائم ناخوشایند و اضطراب خود را به همان اندازه که ممکن است با حیوان واقعی مواجه شوند را از خود نشان دهند.

سختی تنفس، عرق کردن، افزایش ضربان قلب، حالت تهوع یا استفراغ. فرار کردن، گریه و ناتوانی همچنان علائم رایج ترس از مارها هستند.

یک واکنش شدید هنگام دیدن یک مار یا تصویر مار

افیوفوبیا می تواند به آرامی در طول زمان از ترس ساده مار ها به ناتوانی در انجام کارها  تبدیل شود. ترس از مارها به راحتی می تواند به ترس از فروشگاه های حیوانات خانگی که مارها را می فروشند تبدیل شوند. فرد می تواند از رفتن به کمپینگ، پیاده روی و یا هر جایی که آنها معتقدند ممکن است با یک مار برخورد کنند، اجتناب کنند. همچنین ترس عمومی از خزندگان ممکن است به دلیل این ترس و وحشت  کم کم در فرد ایجاد شود. به این دلایل، در صورت تشخیص، برای درمان افیو فوبیایی باید به دنبال درمان باشد.

درمان ترس از مار

شایعترین روش درمان ترس مار، مبتنی بر تکنیکهای شناختی-رفتاری است. شما ممکن است تشویق شوید که در مورد ترس خود صحبت کنید والگوهای جدیدی را برای جایگزین کردن ترستان، بیاموزید. شما همچنین ممکن است به آرامی در معرض مارها قرار بگیرید، از عکسها شروع کنید و به تدریج تا یک برخورد زنده با یک مار کوچک در محیط کنترل شده ایجاد کنید. گاهی اوقات هیپنوتیزم برای کمک به غلبه بر ترس استفاده می شود.

خوشبختانه هراس از مار فرصتی عالی برای درمان موفق دارد. مهم است، با این حال، انتخاب یک درمانگر که احساس می کنید می توانید به او اعتماد کنید، تا از طریق این روند به شما کمک کند بسیار مهم است. درمان های مختلف برای افراد مختلف وجود دارند، اگر یک دوره معمولی درمان ناکارآمد باشد، اگر شما با دقت به شرایط خود توجه کنید، همه چیز به تدریج بهبود می یابد.

در حالی که برخی افراد ممکن است افیو فوبیایی را درون خود ببینند و به اثرات آن توجه نکنند، این می تواند یک ترس بسیار واقعی و گاهی فلج کننده باشد. با کمک درمانگران آموزش دیده و مشاوره آنلاین مرکز  تخصصی روانشناسی بوجیکا، شما می توانید با ترس خود مقابله کنید. افیوفوبیا  بسیار قابل درمان است و می تواند با گذشت زمان، صبر و حوصله و کمک از افراد روان درمانگر، بر آن غلبه کنید.

02122636858 – 09212773724

مطالب پیشنهادی