کلینیک روانشناسی |مرکز مشاوره روانشناسی | بهترین روانشناس تهران

کلینیک روانشناسی
0 ۲۹۶

کلینیک روانشناسی

کلینیک روانشناسی گاهی اوقات آنجایی ست که اگر به آن بروید می تواند بیشتر از هر جا یا تفریح دیگری، مانند کوهنوردی، سفر، انجام کار های عجیب غریب، ملاقات های دوستانه و غیره به شما کمک کند تا آن چیزی را که از درون آزارتان می دهد حل کنید.

مرکز مشاوره حال کوک ، با تجربه ی گسترده در خدمات مشاوره برای حل انواع اختلالات و مشکلات روانی، آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره ی درمانی به مراجعین عزیز می باشد. شما هم اکنون می توانید برای تماس با ماو تعیین نوبت مشاوره اینجا را کلیک کنید.

در ادامه از زبان یک روانشناس در خواهیم یافت که بهترین روش ها برای پیدا کردن یک کلینیک روانشناسی خوب چیست. با ما در ادامه همراه باشید.

“: اولین باری که به یک کلینیک روانشناسی رفتم 10 سالم بود، پدر و مادرم به سرعت، اولین روانشناسی را که دیدند برایم انتخاب کردند(انتخابی که اگر می خواستند یک مکانیک خوب پیدا کنند بیشتر طول می کشید). اما روشی که پدرو مادرم این روانشناس سطحی و ارزان و بی خیال را برای من پیدا کردند اینگونه بود: اولین متخصص اطفالی که من را چک آپ کرد هیچ نمی دانست برای درمان کابوس های هر شب من چه کاری باید انجام دهد. به همین خاطر مرا به یک روانشناس معرفی کرد. او فکر می کرد آن زن روانشناس مشاور خوبی است چراکه از خانواده ی مشهوری بود. همانطور که خیلی به آن شهره داشت و اصلا به این خاطر می شناختنش، آن زن روانشناس یکی از شخصیت های مهم سیاسی بود. حتی در همان سن 10 سالگی هم این اتفاق برایم عجیب بود چراکه آن شخصیت سیاسی در شهری بسیار دور تر از شهرما که روانشناس در آن ساکن بود زندگی می کرد! به هر حال مرا پیش او بردند.

کلینیک روانشناسی
کلینیک روانشناسی

در ادامه به برخی رفتار هایی که او در جلسات مشاوره از خود نشان می داد اشاره می کنم:

  1. در طول جلسه با دهان با چیپس و پنیر می خورد. تقریبا مطمئنم که نیمی از کابوس هایم به خاطر تصویر چیپس های نیمه له شده ی در دهان او بود.
  2. در طول جلسه نامه هایی که به دستش رسیده بود را می خواند. وقتی که مشکلات یک بچه ی 10 ساله که من بودم برایش چندان جذاب نبود، به جای اینکه به من گوش دهد ( کاری که برایش پول می گرفت) ترجیح می داد مجله های دکوراسیون داخلی یا مجله خانواده بخواند. برای من خیلی خوب بود چرا که از این فرصت استفاده می کردم و هر دروغ بی موردی را برایش سرهم می بافتم.
  3. از آن موقع ها بود که فهمیدم از بیمارانش خواهش می کرد اگر ماشین دارند، بعد از جلسه او را تا جاییکه می خواست برود برساند. در خواستی که هیچوقت از من نکرد چون البته فقط 10 سال داشتم و دوچرخه ای هم نداشتم.

همین شد که با خود فکر کردم حال که خودم یک روانشناس شده ام و تجربه ی جلسات روانشناسی زیادی را پشت سر گذاشته ام، بهتر است درمورد نحوه ی پیدا کردن یک روانشناس خوب اطلاعاتی در اختیار مردم بگذارم. و همین الان می گویم، واقعا پیدا کردن یک روانشناس خوب، از پیدا کردن یک مکانیک خوب سخت تر است.

از دوستان و اعضای خانواده بپرسید

از دوستان پزشکتان بپرسید که آیا روانشناس قابل اعتمادی سراغ دارند یا نه. یا از دوستانی که خود به روانشناس مراجعه می کنند بپرسید که آیا از مشاورشان راضی هستند؟ و از چه چیزی در مورد مشاورشان رضایت دارند. چه خصوصیتی دارد که باعث می شود به رفتن پیش او ادامه دهند.

اگر هیچ دوست پزشکی ندارید که روانشناس خوبی بشناسد یا دوستی ندارید که خود به روانشناس مراجعه کند، یا دوستی دارید که صرفا به خاطر ناراحت نشدن روانشناس جلساتش را با او تمام نمی کند، جای دیگری دنبال روانشناس بگردید. یکی از بهترین روش ها تماس با مراکز درمانی اطراف محل زندگی خودتان است. بدانید که شما به دنبال یک روانشناس متقاعد کننده نمی گردید، شما به دنبال یک روانشناس خوبید. خوب و متقاعد کننده همیشه هم معنی نیستند.

نزدیک بودن هم ملاک کافی نیست. من روانشناسی در محله ی خود می شناسم که ترجیح می دهم به جای مراجعه به او به یک روانشناس در شهر کناری مراجعه کنم. تازه در راه برگشت هم به مواردی که در جلسه مطرح شد فکر کنم.

بسیاری از مراکز هم هستند که ابتدا طی یک جلسه مشاوره وضعیت شما را ارزیابی می کنند و پس از آن به شما می گویند به کدام روانشناس مراجعه کنید که برایتان مناسب باشد. اگر منبع ارجاعی از طرف کسی ندارید، این بهترین روش برای پیدا کردن یک روانشناس خوب است.

جستجوی اینترنتی

جستجو در اینترنت هم امروزه روش خوبی برای پیدا کردن یک روانشناس خوب است. البته زیاد هم به تبلیغات اینترنتی توجه نکنید. برخی روانشناسان در فضای اینترنتی به جای توضیح فلسفه و رویکردشان در درمان بیماران، صرفا خود و خدماتشان را می فروشند.

کلینیک روانشناسی
کلینیک روانشناسی

عکس روانشناس اطلاعات زیادی به شما می دهد

به عکس مشاور روانشناس در سایت اینترنتی اش نگاه کنید. خطوط قرمز برای من اینها هستند : روانشناسانی که عکس های جذاب و شیک و پرتره ای می گذارند، به نظر من فریبکارند. من همچنین از روانشناسانی که عکسی از خود در حال انجام کار مورد علاقه شان می گذارند دوری می کنم. اگر از منظر عکسش، شک و عدم اعتمادی نسبت به روانشناس حس می کنید، به حستان اعتماد کنید. سعی کنید کسی را پیدا کنید که از نشستن رو به رویش احساس راحتی کنید. حرف من این نیست که مشاور باید مثل یک سوپرمدل جذاب باشد، هدف فقط آن است که وقتی رو به رویش می نشینید احساس نگرانی و استرس نداشته باشید. به حسی که از روانشناس می گیرید کاملا اعتماد کنید.

جنسیت روانشناس

هنگامی که بحث انتخاب روانشناس پیش می آید بیشتر مردم در مورد جنسیت مشاوری که مایلند با او کار کنند به شکل غریزی عمل می کنند. من شخصا همیشه ترجیح می دهم با مشاور روانشناس مرد کار کنم/ این هم از نوع رابطه ی من با پدر و مادرم ناشی می شود. وقتی بحث انتخاب جنسیت روانشناسی که دوست داریم با او کار کنیم پیش می آید به نظر من درست و غلطی وجود ندارد. هرچند از طرف دیگر به نظر من بسیار مهم و با ارزش است که بدانیم با چه جنسیتی نمی خواهیم کار کنیم. همانطور که اشاره کردیم بهتر است در این مورد غریزی کار کنیم و صادقانه ببینیم از کار کردن با یک مشاور زن راحت تر هستیم یا مرد. رو به روی کدام یک بیشتر احساس راحتی می کنیم و می توانیم از درونیات و راز های شخصیمان صحبت کنیم.

مرکز مشاوره روانشناسی

مراکز مشاوره زیادی در تهران وجود دارند. البته اول باید دید مرکزی که مورد نظر شماست بیشتر چه خدماتی را ارائه می دهد و در کدام زمینه تخصص دارد. برخی مراکز متخصص روانشناسی بالینی هستند در حالی که برخی دیگر در مشاوره های زوجین و خانواده تخصص دارند. برخی هم متخصص مشاوره کودکان هستند. بررسی کنید که مرکز مشاوره انتخابی تان خدماتی را که شما به آن احتیاج دارید ارائه کند و در آن زمینه با تجربه و متخصص باشد.

علاوه بر آن دسترسی مطب هم بسیار مهم است. هدف آن نیست که مرکز حتما در همسایگی شما باشد، بلکه باید دسترسی به آن آسان باشد. اگر بخواهید هر دفعه برای رسیدن به مرکز استرس زیادی از ترافیک و شلوغی و بدمسیری را تحمل کنید، دیگر انرژی برای تخلیه ی روانی از آنچه واقعا به خاطر آن به مشاور مراجعه کرده اید، باقی نمی ماند.

کلینیک روانشناسی در تهران

کلینیک های روانشناسی بسیاری در تهران وجود دارند که الزاما همگی آنها کلینیک های خوبی نیستند. پیش از انتخاب کلینیک، سابقه ی آن و روانشناسی که در آن کار میکند را به دقت بررسی و ارزیابی کنید. بهترین کلینیک روانشناسی آن است که بتوانید با روانشناس آن به راحتی ارتباط برقرار کنید و به آسانی بتوانید حرف های نگفته تان را با او در میان بگذارید تا بتواند به خوبی و درستی به شما کند.

بهترین روانشناس تهران

بهترین روانشناس کودک در تهران

 

منبع